.::Muwasafat Tarbiyah::.

.::Muwasafat Tarbiyah::.

ud'u ilaLLah

Saturday, December 24, 2011

.:: Orang Yang Mencintai Ilahi ::.


Orang yang mencintai Ilahi
Dirinya tak keluh kesah
Apabila ditimpa ujian
Kerana dia yakin dengan kasih Tuhan

Orang yang cintanya kepada Ilahi melebihi segalanya
Tidak melatah apabila orang tersayang dirampas
Kerana walau dia kehilangan
Dia masih bermodalkan cinta Ilahi

Orang yang benar-benar menghayati cintanya kepada Ilahi
Sentiasa pasrah kepadaNya
Sabar menempuh ujian
Kerana dia tahu ujian itu adalah
Tarbiyyah daripadaNya

Orang yang benar-benar mencintai Ilahi
Juga mengharapkan kebahagiaan didunia
Tetapi jika tidak dapat dimiliki
Dia mengharapkan keindahan '"di sana'"
Kerana dunia ini hanya pinjaman
Dan dirinya hanya "'barang pinjaman'"
Yang dipinjam untuk sementara di dunia ini.

Nukilan: Naurah Musyahidah

0 Teguran & Pandangan:

Post a Comment

There was an error in this gadget

.::My Family::.

.::My Family::.

.::Teman Seperjuangan::.

.::Teman Seperjuangan::.
" aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku, untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati, yang tidak luntur baiknya, dalam suka dan duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya" - imam syafie-