.::Muwasafat Tarbiyah::.

.::Muwasafat Tarbiyah::.

ud'u ilaLLah

Tuesday, March 13, 2012

.:: Amalan Harian Pemuda & Pembawa Panji Islam ::.


1. Qiaamullail

2. Solat Subuh berjemaah

3. Zikir waktu pagi & Ma'thurat

4. Solat Sunat Dhuha

5. Solat Zohor berjemaah

6. Solat Asar berjemaah

7. Zikir waktu petang & Ma'thurat

8. Solat Maghrib berjemaah

9. Solat Isyak berjemaah

10. Solat Sunat Witir

11. Solat Sunat Rawatib

12. Tilawah Al-Quran

13. Istighfar 100 kali

14. Infaq/Sedekah

15. Puasa Sunat

16. Majlis Ilmu

17. Riadah

18. Baca Buku

19. Program Berjemaah

20. Muhasabah

*21. Menambah Ilmu dengan Bacaan

*22. Sentiasa berwudhu' dan menjaga wudu'

p/s: *dari teman blogger

1 comment:

  1. baca buku... ada dalam artikel mana ntah, naqib/ah kena baca buku at least 200ms. Tengah diusahakan. kalaupun termasuk buku akademik pun, belum tentu termasuk 200..

    kalu nak tambah, boleh tambah - berwudhu sepanjang masa...

    ReplyDelete

There was an error in this gadget

.::My Family::.

.::My Family::.

.::Teman Seperjuangan::.

.::Teman Seperjuangan::.
" aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku, untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati, yang tidak luntur baiknya, dalam suka dan duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya" - imam syafie-