.::Muwasafat Tarbiyah::.

.::Muwasafat Tarbiyah::.

ud'u ilaLLah

Thursday, October 4, 2012

.:: Akukah Dajjal Kecil Itu? ::.


Telah kedengaran azan dilaungkan,
Banyak kaki telah melangkah menyahut seruan itu,
Namun aku masih terbaring melayan kemalasan,
Masih terasa berat untuk melaksanakan solat,
walau ku tahu Solat tiang Agama,
namun padaku masih tiada usaha.
Akukah Dajjal kecil itu??

Kulihat sahabatku sentiasa sibuk dengan tugasan,
Namun kulihat dia sentiasa ada masa untuk membaca Quran,
Sedang masa ku seringkali tersia,
Hatiku sedikit pun tidak terdorong untuk mencontohinya,
walau ku tahu aku perlu membaca dan menghayatinya,
namun tetap hiburan duniawi yang aku pilih,
Akukah Dajjal kecil itu??

Ibuku sering kali memanggil namaku,
mengharapkan aku menolong meringankan bebannya,
namun nafsuku sering memujuk untuk mengabaikannya,
sekalipun tahu ibu terluka, hatiku masih terasa biasa.
Walau kini Ibu sudah tiada,
masih sanggup aku bermaksiat dibelakangnya.
Akukah dajjal kecil itu??

Hari ini telah bangkit suara Islam sedunia,
namun tiada sedikit minatku padanya,
Sedang yang lain bertungkus lumus memenangkan Islam,
Aku antara yang cuba menghentikannya,
walau aku tahu perbuatan ku hanya sia-sia,
masih jiwaku tiada rasa berdosa.
Akukah Dajjal kecil itu??

Aku mengaku
cintakan Allah,
rindukan Rasulallah,
sayangkan IBU dan AYAH,
dan aku mengaku aku ini pejuang Kebenaran,

Namun
maksiat menjadi amalan ku,
sunnah Rasulallah menjadi bahan ejekanku,
aku lupa IBU AYAH ketika bersama kekasih haramku,
masih lagi aku menentang usaha memenangkan ISlam.
apakah aku........dajjal kecil itu??

Ya Allah, masih ada tempatkah untuk insan sepertiku?
Tunjukilah kami Ya Allah, jalan-jalan yang benar untuk insan sepertiku,
bimbinglah kami, kuatkanlah hati-hati kami,
suburkanlah rasa cinta kami kepadaMu ya Allah,
jua kepada KekasihMu Ya Allah,
Sesungguhnya dalam jiwa-jiwa kami ini, masih terasa sempit menahan rindu kami pada RasulMu Muhammad sollallahua'alaihi wasallam.


Sebelum kami mati Ya Allah,
Izinkanlah kami merasai nikmat berjuang untuk Islam,
Rela kami menjadi benteng dan perisai untuk agama Islam kami,
Izinkanlah untuk kami syahid dijalanMu Ya Allah,
Andai umur hidup kami ini singkat,
Kau matikanlah kami ketika kami sedang bersungguh berdakwah kejalanMu,
Izinkanlah kami, izinkanlah kami, izinkanlah kami...

1 comment:

There was an error in this gadget

.::My Family::.

.::My Family::.

.::Teman Seperjuangan::.

.::Teman Seperjuangan::.
" aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku, untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati, yang tidak luntur baiknya, dalam suka dan duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya" - imam syafie-